divendres, 21 de setembre del 2012

Mojais

















A: Mojais?
B: Exacte.
A: I què son aquests Mojais?
B: Diría que en la llengua antiga vol dir Reis o Monarques. Devíen ser els governants de l'Illa de Jauja. Aquesta terra n'és plena. Fixa't.
A: I perquè servíen?
B: Per res. Per això es devíen extingir o van caure en desús.
A: No em refería als Reis; això ja ho sabía. Volía dir aquestes pedres velles?
B: No se sap amb certesa. Hi ha moltes teoríes al respecte. Diuen que eren pedres funeràries, però jo crec que eren més aviat una mena de totems per espantar els mals.
A: De quins mals parles?
B: Doncs mira, desde els animals salvatges, perquè no s'acostéssin...
A: Com els elefants?
B: Perdó?
A: Hi ha un fotimé d'esquelets d'elefants per tota l'illa.
B: Una teoría interessant. Podría ser, sí. Però també podrien servir per voler espantar les tribus secessionistes.
A: Amb aquestes pedres? Vols dir? Si això no fa por!
B: Però tingues present que en el passat la gent creia en aquesta mena de coses.
A: Ja. Escolta, i què creus que se'n va fer, dels habitant de l'Illa de Jauja? Perquè això és pràcticament un desert de pedres i sorra.
B: La teoría més extesa és que es van fondre tots els recursos de l'illa d'una manera salvatge. I segurament van haver de marxar d'aquí. No devíen quedar recursos naturals.
A: Pot ser. Però jo crec que es van menjar els uns als altres.
B: Això és especular. No se sap.
A: Perquè no? No crec que fóssin una civilització gaire inteŀligent. Si van deixar que passés això és que molt llestos no eren.
B: Tens una imaginació... Fixa't que totes aquestes pedrotes estàn mirant cap a la mateixa direcció. Miren sempre cara al sol.
A: Ostres!
B: I això té mèrit perquè el sol es mou; fa el seu cicle. Però els Mojais sempre tenen el sol de cara. Devía ser una qüestió de creença religiosa.
A: És increïble!
B: També es diu que ho van fer uns extraterrestres, però... Ha!
A: Què?
B: Que jo no m'ho crec pas.
A: Estic intrigat, ara. M'hagués agradat conèixer algún dels habitants d'aquesta terra.
B: Ui! Doncs jo ho prefereixo així. Ves a saber… Potser eren uns salvatges sense civilitzar.
A: Va! Prou! Posa't bé sota el seu nas, que et faig una foto. Digues "Mojaaaaaais!"